close

Shane Filan - Beautiful In White (Official Video)

 

Beautiful in white- Shane Filan  穿白紗的妳 - 尚恩·菲南

 

Not sure if you know this

不確定妳知不知道

But when we first met

我們初次見面時

I got so nervous I couldn't speak

我緊張到無法言語

 

In that very moment

就在那一刻

I found the one and

我找到了真命天女

My life had found its missing piece

好像生命的缺口得到填補

 

So as long as I live I'll love you

我對妳的愛至死不渝

Will have and hold you

我會緊緊抓住妳

You look so beautiful in white

穿白紗的妳美如畫

And from now to my very last breath

直到我嚥下最後一口氣

This day I'll cherish

我都會好好珍藏著這一天

You look so beautiful in white

穿白紗的妳美若天仙

Tonight

就在今天晚上

 

What we have is timeless

我們有的是永恆

My love is endless

我對妳的愛永無止境

And with this ring I say to the world

以這枚戒指向世界宣告

 

You're my every reason

妳是我活著的理由

You're all that I believe in

妳是我信仰的全部

With all my heart I mean every word

這全都出自我的真心

 

So as long as I live I'll love you

我對妳的愛至死不渝

Will have and hold you

我會緊緊抓住妳

You look so beautiful in white

穿白紗的妳如此美麗

And from now to my very last breath

直到我嚥下最後一口氣

This day I'll cherish

我都會好好珍藏著這一天

You look so beautiful in white

穿白紗的妳貌美如花

Tonight

就在今天晚上

 

You look so beautiful in white

穿白紗的妳花容月貌

So beautiful in white

美得傾國傾城

Tonight

就在今天晚上

 

And if our daughter's what our future holds

如果未來我們生了一個女兒

I hope she has your eyes

希望她能遺傳到妳的眼光

Finds love like you and I did

找到像我們一樣的愛情

But when she falls in love we'll let her go

我們會放手讓她擁有自己的幸福

I'll walk her down the aisle

我會牽著她走上紅毯

She'll look so beautiful in white

穿白紗的她也會很美

 

You look so beautiful in white

穿白紗的妳真好看

 

So as long as I live I'll love you

我對妳的愛至死不渝

Will have and hold you

我會緊緊抓住妳

You look so beautiful in white

穿白紗的妳如花似玉

And from now to my very last breath

直到我嚥下最後一口氣

This day I'll cherish

我都會好好珍藏著這一天

You look so beautiful in white

穿白紗的你真的很美

Tonight

就在今天晚上

 

You look so beautiful in white

穿白紗的妳貌似天仙

Tonight

就在今天晚上

 

-----

*後記*

第一次聽到這首歌

除了旋律好聽,歌詞也分外吸引我

所以忍不住馬上手刀翻譯了歌詞

聽了真的很感動,會有突然想婚的念頭(不!

求婚唱這首歌女生應該會馬上答應(醒醒啊!

這首歌在2006年就已經有了Demo,但一直到2017年才收入在Shane Filan Love Always 專輯裡 (資料取自維基百科)

 

歌詞來源:https://www.azlyrics.com/lyrics/westlife/beautifulinwhite.html

arrow
arrow

    missuslation 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()